קיבוע זכויות לאדם מקסים.

ימים שמחים ל ש. לאחר טיפול ארוך שכלל כמה וכמה פגישות עם פקיד שומה חייכן מפתח תקווה . ש. פרש מצהל לפני כעשרים שנה . ש. ממשיך לעבוד כל העת כמומחה למיחשוב בעמותה ציבורית בשכר צנוע , צנוע אך לא נעלם מרישתו של פקיד השומה ש"דאג" לגזור קופון נאה קבוע גם משכרו הצנוע בגלל שמדובר במשכורת שניה מעבר לשכרו כפנסיונר מצהל . גם כאשר מלאו לש. 67 שנים לא טרח שום גורם להודיע לו על מערכת הטבות המס לפי סעיף 9א שמגיעות לו . הטבות אלו אמורות להקטין משמעותית את המיסוי על המשכורת הנוספת שלו . בנוסף ש. נזקק למזומנים אותם יוכל להשיג לאחר שיחרור קופות הגמל שצבר. שיקול נוסף שהיה צורך לקחת בחשבון הוא שיחרור עתידי של הכספים הנצברים באופן שוטף בעבודתו , לאחר גיל 67, המקרה של ש. הצריך לפיכך להפעיל מערכת מורכבת של שיקולים וכן מספר פגישות הבהרה עם פ. השומה הנחמד (זוכרים ?). ו…לתוצאות : ש. קיבל את הטבת המס , בנו שהיה זקוק למימון לימודיו , קיבל סכום נאה וכן שוריין ל ש. סכום עתידי פטור ממס ,אותו יוכל למשוך לאחר סיום עבודתו באותה עמותה ציבורית. מעבר להתקשרות המקצועית ביני ובין ש. זכיתי לחוויה של סיפוק מקצועי עמוק וכן להיכרות ידידותית עם אישיות מיוחדת כ ש. אני מאחל ימים טובים כאלו לכולכם.

2 מחשבות על “קיבוע זכויות לאדם מקסים.

  1. חיה גולדשטיין

    שלום רב,
    איך ניתן להשלים בטופס 161 ד' לקיבוע זכויות נתון של משיכת פיצויים פטורים במשך 32 שנות עבודה כשלא זוכרים אם משכו, מתי וכמה? האם יש דרך להתמודד עם זה?

    אהבתי

  2. שלום לך חיה .
    במקרה שלא זוכרים היכן עבדנו , פונים לפ.ש. ומבררים מה רשום אצלם. על פי הרישומים מנסים לפנות למעבידים . במקרה שלא מצליחים להשלים כמה שנים , ניתן לבחור בהליך של פיצויים וירטואליים , כמובן לאחר שבודקים את ההשפעה על הפטור . בברכה

    אהבתי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.